Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » mandag, 29. jun, 2020 10:34

Niels K skrev:
søndag, 28. jun, 2020 10:02
texy skrev:
fredag, 26. jun, 2020 12:23
Den her mand. Mere end nogen anden, er han arkitekten bag succesen. Han er for mig personificeringen af alt godt ved fodbold og Liverpool FC.

Sikke en værdig arvtager til det som Shankly skabte, Paisley forfinede og Fagan og ikke mindst Dalglish førte videre på aller flotteste og værdigste vis.

Klopp er en moderne legende, der vil få en lige så stor plads i Liverpools historie, som de nævnte. Manden der vækkede og genrejste den sovende kæmpe.

En evig tak herfra.
Fint skrevet, texy. Jeg føler det samme. Her et et kæmpe tak, der kommer hele vejen rundt, og som vi vel alle også kan skrive under på:

“Thank you…” – A heartfelt title winning message to Jurgen Klopp

After Liverpool were crowned Champions of England for season 2019/20, Alex Malone penned a heartfelt tribute to Jurgen Klopp for delivering No. 19 after 30 long years.
Mangler der ikke noget i det indlæg?
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » onsdag, 16. sep, 2020 09:43

Klopp har vært klar på at det er slutt i 2024 - men kanskje er det likevel håp for at han kan bli litt lenger ?

Manageren snakket i et intervju med en tysk YouTuber.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/9 ... tt-lenger/

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mortenbak » søndag, 20. sep, 2020 16:27

Han skal da bare sige til Ulla at han lige kører SG i stilling og giver lidt ansvar fra sig og ikke arbejder 24/7.
Så bliver hun nok glad og det bliver vi også.
Klopp og Liverpool er perfect match.
Han skal slutte sin træner gerning her hos os.
Enhver anden klub er et step nedad.
YNWA


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » tirsdag, 22. sep, 2020 08:13

‘THIS IS WHY I LOVE JURGEN’: LIVERPOOL FANS REACT TO CLIP THAT ‘OOZES CLASS’

https://www.hitc.com/en-gb/2020/09/21/t ... zes-class/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » torsdag, 08. okt, 2020 16:56

Klopps fem år i Liverpool:

De utrolige tallene fra Klopps Liverpool-karriere

Liverpools statistiker Ged Rea har samlet en rekke nøkkeltall fra Jürgen Klopps fantastiske tid i Liverpool.

8. okt 2020 kl 13.23 Øystein Tronstad oysteit

Hvor ofte vinner Liverpool sent? Er det sånn at mange innbyttere scorer under Klopp? Hvilken spiller er Klopps mest benyttede? Her får du svar på det, og en rekke andre milepæler under Jürgen Klopps regime i Liverpool.

565
Så mange mål har de røde scoret i alle konkurranser under Jürgen Klopp, et målsnitt på 2.08 per kamp.

404
Antall poeng i ligaen siden Klopps inntog, et snitt på 2.17 per kamp.

242
Opptredener for Roberto Firmino, Klopps mest benyttede spiller.

239
Så mange kamper tok det Klopps Liverpool å score 500 mål, raskere enn noen annen Liverpool-trener.


197
Og så mange brukte de på å score 400 mål, også raskere enn noen annen Liverpool-trener.


159
Antall kamper før ligaseier nummer 100 var i boks, raskere enn noen annen Liverpool-trener med Sir Kenny Dalglish på andreplass med 167.


155
Så mange av Klopps 250 første kamper i alle konkurranser ble vunnet, Bedre enn noen annen Liverpool-trener med Sir Kenny Dalglish på andreplass med 158.


107
Antall ganger Liverpool har holdt buret rent i alle konkurranser under Klopp.

99
Flest mål scoret av en enkeltspiller under Klopp, Mohamed Salah.

92
Av Klopps 150 første ligakamper ble vunnet, Bedre enn noen annen Liverpool-trener.


88
Antall spillere benyttet av Klopp over alle konkurranser.

61.03
Klopp seiersprosent er den beste på 124 år.


61
Antall kamper uten hjemmetap på Anfield, to fra tangering av klubbrekorden.


59
Antall ulike lag som Klopp har møtt som Liverpool-trener, 55 av dem har blitt slått.

58
Innbyttermål under Klopp, Everton-spesialisten Divock Origi har flest med ni.

58
Spillere har debutert for Liverpool under Klopp, den første var Connor Randall og den siste var Diogo Jota.

52
Så ofte har Liverpool scoret fire mål eller flere.

44
Antall kamper hvor duoen Virgil van Dijk og Joe Gomez har startet på stopperplass for Liverpool.

42
Ulike spillere har scoret mål under Klopp, fra Emre Can til Diogo Jota.

36
Antall strake kamper hvor Liverpool har scoret, fra mars 2019 til februar 2020, klubbrekord.


30
Det vanligste resultatet under Klopp er å vinne 2-1.


18
Antall ligatriumfer på rad, fra oktober 2019 til februar 2020, klubbrekord.


13
Antall lag Jürgen Klopp ikke har tapt mot i Premier League.

8
Så ofte i ligaen har Liverpool scoret vinnermålet i det 90. minutt eller senere.

4
Liverpool har vunnet Premier League Fair Play-prisen i alle Klopps fulle sesonger.


4
Disse trenerne i engelske toppdivisjoner har sittet lenger enn Klopp, Gareth Ainsworth (Wycombe Wanderers), Sean Dyche (Burnley), John Coleman (Accrington Stanley) og Simon Weaver (Harrogate Town).


4
Og selvsagt, fire store pokaler er løftet under Klopps ledelse, Champions League, UEFA Super Cup, FIFA Club World Cup and Premier League.


I dag er det på dagen fem år siden Jürgen Klopp skrev seg inn i Liverpools historie og ble klubbens nye trener.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 18. dec, 2020 08:29

Jürgen Klopp er årets trener i verden - igjen!

Jürgen Klopp er kåret til verdens beste fotballtrener for andre år på rad.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/1 ... den-igjen/

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » fredag, 05. feb, 2021 13:38

Klopp er fantastisk, og har givet klubben alt hvad vi kunne drømme om siden hans ankomst, men alligevel er jeg i den sidste tid begyndt at tvivle på om han på længere sigt er den rette.

En af mine primære tanker går på om Klopp måske er typen der motiveres af "projektet og processen" fremfor "vedligeholdelse". Ser man hans tidligere klubber gik de også ned ad bakke efter det oprindelige projekt var opnået, i Dortmond mesterskabet, og i Mainz oprykning til Bundesligaen.

Der kan naturligvis være mange grunde til det, skader, transfers, ja grundene er mange. Men jeg tror også nogle gange træneropgaven forsimples til at det det altid blot handler om at vinde (det gør det også), men der er forskel på det projekt man sidder med og hvordan det motivere eller passer til en træners personlighed:

Da Klopp overtog os var vi en top 4-8 klub, og projektet var at tage os til toppen.
Nu er vi en top klub, hvor projektet bestå i at holde os på toppen.
For en bundklub er projektet at undgå nedrykning
For en klub i midten af tabellen er projektet at rykke opad, eller blive der.

Det er forskellige opgaver, som kræver forskellige typer, og ikke mindst har meget forskellig motivations faktor for træneren.

Alle opgaverne er krævende, men hvis man er typen der nyder og bliver motiveret af processen/udviklingen, så er opgaven med at vedligeholde en position som tophold måske knap så spænende. Alt andet lige kan en træner i en klub der bevæger sig opad se en mere konstante delresultater, og udvikling der giver glæde på vejen til det store slutmål. Imens en træner i en topklub der blot skal "vedligeholde" sin position må erkende nok oftere skal forvente at de gode præstationer er "forventningen" snarere end et (udviklings)parameter på vejen til succes.

Pep er et godt eksempel på en træner der trives exceptionelt med at holde klubber på toppen.
Klopp har vel aldrig på den længere bane vist det - han har derimod bevist han er uden sidestykke til at udvikle en klub til en topklub.

Når jeg ser på Klopps historik kunne jeg derfor godt frygte Klopp i virkeligheden motiveres af den konstante udvikling, mere end at vedligeholde en top position, og derfor har jeg en tvivl på om han stadig er den rette nu hvor opgaven er "vedligeholdelse" af vores topposition.
Jeg tror Klopp er meget motiveret af udvikling og elsker at udvikle - hvilket er en stor grund til han har kunne tage os så langt, men at "holde" en position er jeg ærlig talt i tvivl om.

I erhvervslivet snakkes der af og til om CEO's med speciale i "transformation", "vækst", "turnarounds" med videre - jeg tror også fodboldtrænere kan inddeleles i kategorier, og jeg tror Klopps speciale er udvikling af klubber.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 05. feb, 2021 15:01

Det tror jeg, at du kan have ret i et langt stykke henad vejen, men de helt store skal vel egentlig kunne begge dele, dvs. Klopp ved nok godt, at han skal holde os i mesterskabsstriden, så vi ikke falder ned med et brag. Jeg synes meget i klubben er blevet gearet til fremtiden, og der er opjusteret til øverste niveau på den lange bane, men vi skal da gerne holde os omkring 1-2, langt i CL, og så skal han jo lykkes med generationsskiftet, hvor vi stadig har et tophold at køre videre med, så opgaven er bestemt ikke fuldført.
Man kan så også spørge, hvem det lige er, man så henter ind til opgaven om at vinde mesterskaber på stribe i England. Det er meget sjældent et hold vinder 2 sæsoner i træk, og Man Utd under Ferguson havde en suveræn økonomi ift. de andre, indtil Abramovic kom til, og Pep har haft alle de penge, han kunne drømme om i Man City. Det bliver jo ikke tilfældet i Liverpool.
I andre ligaer giver mesterskabet nærmest sig selv: Bayern, PSG, Juve, RM/Barca, så der har trænerne jo haft lettere arbejdsbetingelser i langt de fleste sæsoner, end de vil få i Liverpool. Dvs. man kan jo ikke bare pege på en træner, der har ført Bayern M til 5 mesterskaber i streg og tro, at det gør han så også lige i Liverpool.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af zalcos » fredag, 05. feb, 2021 15:45

Min vådeste drøm er at Klopp fortsætter lidt endnu og takker af uden brændte broer. Rafa tager over i 5 år hvor vi stabilt ender som nummer 1 og 2 med et par cups og så er Gerrard klar i kulissen. :aliboronz2: . :aliboronz5: .

Jeg tænkte faktisk lige inden vi signede Virgil og Alisson at Klopp netop evner at tage hold og få dem banket op ad i tabellen - uden at være i stand til at tage det sidste stykke - det viste sig at jeg tog fejl. Jeg tror ikke at Klopp med sin seneste forlængelse ikker er afklaret med at jobbet bliver omkring stabilitet fremfor fremdrift. Jeg må indrømme at jeg stoler blindt på at vi nok skal komme igennem denne krise og vi er tilbage som absolut tophold igen næste år! :director:
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » fredag, 05. feb, 2021 16:09

Niels K skrev:
fredag, 05. feb, 2021 15:01
Det tror jeg, at du kan have ret i et langt stykke henad vejen, men de helt store skal vel egentlig kunne begge dele, dvs. Klopp ved nok godt, at han skal holde os i mesterskabsstriden, så vi ikke falder ned med et brag. Jeg synes meget i klubben er blevet gearet til fremtiden, og der er opjusteret til øverste niveau på den lange bane, men vi skal da gerne holde os omkring 1-2, langt i CL, og så skal han jo lykkes med generationsskiftet, hvor vi stadig har et tophold at køre videre med, så opgaven er bestemt ikke fuldført.
Man kan så også spørge, hvem det lige er, man så henter ind til opgaven om at vinde mesterskaber på stribe i England. Det er meget sjældent et hold vinder 2 sæsoner i træk, og Man Utd under Ferguson havde en suveræn økonomi ift. de andre, indtil Abramovic kom til, og Pep har haft alle de penge, han kunne drømme om i Man City. Det bliver jo ikke tilfældet i Liverpool.
I andre ligaer giver mesterskabet nærmest sig selv: Bayern, PSG, Juve, RM/Barca, så der har trænerne jo haft lettere arbejdsbetingelser i langt de fleste sæsoner, end de vil få i Liverpool. Dvs. man kan jo ikke bare pege på en træner, der har ført Bayern M til 5 mesterskaber i streg og tro, at det gør han så også lige i Liverpool.
Naturligvis skal "store" managers kunne lidt af det hele ligesom CEO's også skal have en bred palette. Jeg tror også Klopp kan det hele i et omfang, men jeg har lidt en følelse af hans stærkeste side er udviklingsdelen - udvikling af klubben, udvikling af spiller og det er det hans motiveres af.
Et modargument til min egen tvivl kan også være at hvis Klopp vægter sin personlige udvikling og udvikling som træner er der en masse at tage med fra at holde os på toppen -Så forhåbentligt har han endnu mere at byde ind med.

Det er også en af de klart sværeste hvem der kan "garantere" trofæer hver sæson i PL. Det er der nok ingen som kan. Dels pga. pengene, men også fordi det kræver en særlig karakter. Selvom ingen herinde (mig selv indklusiv) synes om Rødtuden, er det ret imponerende hvordan han over sit lange regime formåede at holde holdet motiveret, sig selv motiveret og tilpasse sig tiderne.

En forudsætning for langsitet at være med i titelkampen, udover penge, tror jeg kræver lignende karaktertræk - villighed til tilpasning, og motivationen.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mortenbak » fredag, 05. feb, 2021 22:54

Jürgen skal i hvert fald ikke ned ad den vej med at finde undskyldninger, som den med Scums mange VAR og nu som jeg læser at Shitty har en fordel pga længere pause ifht Corona. Det er en forkert vej.
Ved ikke om det har noget på sig og gider heller ikke undersøge det, da jeg ikke mener det har gang på denne jord.
Det er sådan noget vi fans kan diskutere. Ikke træneren - det er ynkeligt!

Det skal han være ophøjet over.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 06. feb, 2021 00:28

mortenbak skrev:
fredag, 05. feb, 2021 22:54
Jürgen skal i hvert fald ikke ned ad den vej med at finde undskyldninger, som den med Scums mange VAR og nu som jeg læser at Shitty har en fordel pga længere pause ifht Corona. Det er en forkert vej.
Ved ikke om det har noget på sig og gider heller ikke undersøge det, da jeg ikke mener det har gang på denne jord.
Det er sådan noget vi fans kan diskutere. Ikke træneren - det er ynkeligt!

Det skal han være ophøjet over.
Tænker bare han prøver på at tage fokus fra sine spillere der har det svært, det var en disciplin som Ferguson mestrede i svære perioder, og lige med hensyn til scum synes jeg det er befriende at nogen tør italesætte en vanvittig række hændelser de ikke bliver straffet for.
YNWA

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 06. feb, 2021 07:47

Lad os satse på Pep har forstand til at tage hjem og lytte til interwievet, istedet for blot st konkludere ud fra overskrift fra en lav kvalitets tabloid avis der tager Jurgens udtalelser ude sf kontekst.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » lørdag, 06. feb, 2021 11:13

Bellamy_fever skrev:
lørdag, 06. feb, 2021 07:47
Lad os satse på Pep har forstand til at tage hjem og lytte til interwievet, istedet for blot st konkludere ud fra overskrift fra en lav kvalitets tabloid avis der tager Jurgens udtalelser ude sf kontekst.
Enig, jeg synes faktisk, at Klopp vægter sine ord ganske nøje og underbygger sine udtalelser. Hvis du så hiver en sætning ud, så får du en helt anden vinkel, som sikkert giver mange clicks, og som giver en helt forkert opfattelse af Klopp, når de fleste ikke gider læse hele artiklen men nøjes med overskriften.

Jeg tror i øvrigt, at klubben og træneren hjælper sig selv ved så megen egenavl som muligt og en god del britiske spillere på holdet. Man kan se, hvordan de "små" hold (med mange briter) kæmper, så blodet sprøjter hver eneste kamp, om det er for overlevelse eller en bedre placering eller blot æren, og med Ferguson bar egenavlen ham også frem, da de ikke behøvede motivation for at kæmpe for trøjen hver gang. De kunne så handle 1-2 stykker fra øverste hylde, når de trængte til lidt fornyelse.
Derfor er jeg også glad for, at vi satser så meget på akademiet, og at Klopp formår at bringe akademispillere ind på holdet.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af richs » søndag, 14. feb, 2021 11:28

Klopp er farvorit til fyring blandt trænere i PL

https://www.plbold.dk/nyhed/nye-tider-k ... ve-fyret-0

Det går hurtigt op og ned i fodbold, jeg vil dog blive overrasket hvis klubben fyrede ham - trods de dårlige resultater.

Besvar