09 - Roberto Firmino

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » lørdag, 12. mar, 2016 17:27

Firmino kan sagtens matche Suarez:

http://www.thisisanfield.com/2016/03/go ... zs-201112/?

Han blir' vild for os... :alcohol:

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 12. mar, 2016 17:39

Han har været fantastisk i 2016. Lad os håbe det forsætter.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Cynwal » lørdag, 12. mar, 2016 18:29

Niels K skrev:Firmino kan sagtens matche Suarez:
http://www.thisisanfield.com/2016/03/go ... zs-201112/?
Han blir' vild for os... :alcohol:
Nu har jeg fulgt Liverpool siden 1973, og jeg har ALDRIG set en så skarp både oplægger og afslutter som Suarez.Efter hans første 1½ sæson, hvor alle talte om, hvor mange chancer han skulle have for at score, blev han pludselig den køligste jeg har oplevet.

Firmino viser rigtig gode tegn for tiden, men der er gigant-forskel på Suarez i hans prime og Firmino lige nu.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af nrg » lørdag, 12. mar, 2016 19:11

Cynwal skrev:
Niels K skrev:Firmino kan sagtens matche Suarez:
http://www.thisisanfield.com/2016/03/go ... zs-201112/?
Han blir' vild for os... :alcohol:
Nu har jeg fulgt Liverpool siden 1973, og jeg har ALDRIG set en så skarp både oplægger og afslutter som Suarez.Efter hans første 1½ sæson, hvor alle talte om, hvor mange chancer han skulle have for at score, blev han pludselig den køligste jeg har oplevet.

Firmino viser rigtig gode tegn for tiden, men der er gigant-forskel på Suarez i hans prime og Firmino lige nu.
Jeg er helt helt enig. Firmino viser gode takter og bliver rigtig god, er jeg sikker på, men at nå Suarez' niveau, tror jeg ikke han gør. Mindre kan også gøre det. Vi skal bare have delt ansvaret ud på fler'.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » lørdag, 12. mar, 2016 19:15

nrg skrev:
Cynwal skrev:
Niels K skrev:Firmino kan sagtens matche Suarez:
http://www.thisisanfield.com/2016/03/go ... zs-201112/?
Han blir' vild for os... :alcohol:
Nu har jeg fulgt Liverpool siden 1973, og jeg har ALDRIG set en så skarp både oplægger og afslutter som Suarez.Efter hans første 1½ sæson, hvor alle talte om, hvor mange chancer han skulle have for at score, blev han pludselig den køligste jeg har oplevet.

Firmino viser rigtig gode tegn for tiden, men der er gigant-forskel på Suarez i hans prime og Firmino lige nu.
Jeg er helt helt enig. Firmino viser gode takter og bliver rigtig god, er jeg sikker på, men at nå Suarez' niveau, tror jeg ikke han gør. Mindre kan også gøre det. Vi skal bare have delt ansvaret ud på fler'.
Det er jeg nu også 100% enig i. Overskriften er jo bare lidt journalistagtig, men den skulle forstås ift., hvordan de begge klarede sig i starten af deres Liverpool karriere.
Jeg kan blot ikke se, hvorfor Firmino ikke kan blive lige så uhyggelig som Suarez i hans prime, da han i mine øjne har hele pakken. Det må tiden vise...

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 13. mar, 2016 00:34

andreas92 skrev:Jeg syntes godt nok Firminho har skuffet, der er selvfølgelig god tid for ham at komme op i gear. Men jeg hvad er han god til? han er ikke specielt hurtig, virker ikke til at være god 1vs1, og har slet ikke været målfarlig. :doh1:

Han ligner desværre et rigtig komite købt..

Hvad så Andreas - har du fået øjnene op for Firminos kvaliteter efterhånden? ;)

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 13. mar, 2016 08:57

Hvad mener i har været årsagen til, at Firmino har hævet sit niveau betragteligt i 2016?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Jesper » søndag, 13. mar, 2016 09:19

Hr. Drejer skrev:Hvad mener i har været årsagen til, at Firmino har hævet sit niveau betragteligt i 2016?
Interessant spørgsmål! Jeg ser Firmino, Can, Clyne, Lovren og Lallana som indbegrebet af hvad det vil sige at være "Klopp-spiller". Naturligvis med hvert sit udgangspunkt på banen. Og det gavner dem lige her og nu. De kan mestre de kollektive opgaver - som ret beset er ret store - og så kan de noget på egen hånd (naturligvis baseret på hvilken opgave de har). Og så er de kompromisløse i deres arbejsraseri og indstilling. Det betyder at Firmino gør det han er bedst til lige nu: han løber i frirummet mellem modstandernes forsvar og midtbane og han er knivskarp i omstillinger. Den plads får han, fordi de andre facetter er ved at være på pkads, spillet er ved at sidde og folk kender deres roller.
Suarez bliver han aldrig, men jeg er ret overbevist om at han bliver 'Firmino'.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af texy » søndag, 13. mar, 2016 09:49

Hr. Drejer skrev:Hvad mener i har været årsagen til, at Firmino har hævet sit niveau betragteligt i 2016?
Flere kampe som enten førsteangriber eller en slags andenangriber. Flere kampe med udgangspunkt centralt.

Til at starte med havde han ofte udgangspunkt på kanten. Forskellen burde ikke være så stor, da spilleren (i vores flydende og ret frie offensiv) har ret til at bevæge sig fra den ene position til den anden, men det lader til at have passet Firmino godt.

Dernæst har han fået flere PL-kampe og dermed tempoet og fysikken ind under huden. Klopp har gjort ham til sikker starter, og kontinuiteten har gavnet selvtilliden.

Og sidst men ikke mindst, så tror jeg, at det har betydet noget, at han ikke starter sammen med Benteke. Firmino leverer bedre, når spillerne omkring ham er bevægelige og flytter rundt på modstandernes forsvar.

I forhold til at sammenligne eller overhovedet nævne Firmino og Suarez i samme kontekst, tænker jeg, at vi skal droppe den slags snak. Firmino kan blive et kæmpe hit på sin helt egen facon. Han er ikke Suarez. Det bliver han aldrig. Han bliver måske heller aldrig lige så god. Men forhåbentlig kan han blive del af et hold, der samlet fungerer endnu bedre, end det hold som Suarez så fremragende bar på sine skuldre i 2013-14. Jeg har så stor tiltro til Klopp, at jeg ikke mener, at den tanke er urealistisk.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » søndag, 13. mar, 2016 10:02

Hvis folk mener, at det er mit indlæg ikke så langt herover, der tilsiger, at jeg mener, at han er /bliver helt som Suarez, så er det en fejlslutning.
Indlægget/linket har primært med assists/antal scoringer pr. spillet minut/pr. kamp at gøre, da de havde spillet nogenlunde det samme antal kampe for Liverpool.
Suarez var mega vigtig for os ift. en masse ting, han leverede et enormt antal mål og et flot antal assists også.
Linket fortæller, at her kan Firmino godt være med i starten af deres LFC karrierer. Derudover mener jeg, at Firmino har samme mulighed for at udvikle sig positivt, da han har alt det, der skal til for at blive uhyggelig god.
Det mente jeg, da vi købte ham, og det mener jeg endnu mere nu. Udover teknik, fysik, løbevillighed og dette særlige blik for spillet, som få spillere har, så er jeg overbevist om, at han har psykken til at køre hele vejen igennem.
Der er ikke 2 spillere, der er ens heller ikke Firmino og Suarez, men vi slipper med stor sandsynlighed for alle de negative ting, vi oplevede med Suarez.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af nrg » søndag, 13. mar, 2016 10:20

Hr. Drejer skrev:Hvad mener i har været årsagen til, at Firmino har hævet sit niveau betragteligt i 2016?
Det ligger lige til højrebenet, synes jeg. Dygtig spiller, der har fået tid, plads og tillid.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 13. mar, 2016 11:23

Vil blot rose Jesper og Texy for et par gode indlæg. Jeg synes i rammer hovedet på sømmet.

Firmino er ved at falde til. Foruden hans output i mål og assists, synes jeg også han er blevet mere boldsikker samt er blevet bedre til at binde spillet sammen mellem midtbane og angreb.

Der er selvfølgelig stadigvæk et par uforcerede boldtab i løbet af kampene, men det skyldes i høj grad Firmino's højt anlagte spil, hvor der tages chancer. Det skal der være plads til, når man indtager en rolle, hvor man delvist er ansvarlig for at afgøre kampene. Det er mere nærliggende, at stabilitet og dominans på bolden skabes via vores centrale midtbane.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af sjampen » søndag, 13. mar, 2016 18:56

Robbie_God_Fowler skrev: Der er selvfølgelig stadigvæk et par uforcerede boldtab i løbet af kampene, men det skyldes i høj grad Firmino's højt anlagte spil, hvor der tages chancer. Det skal der være plads til, når man indtager en rolle, hvor man delvist er ansvarlig for at afgøre kampene. Det er mere nærliggende, at stabilitet og dominans på bolden skabes via vores centrale midtbane.
Jeg synes dette er en vigtig pointe. Ja, der er boldtab og nogle af dem er helt bestemt ikke gode nok. En stor del af dem kommer bare også fordi Firmino meget ofte søger den farlige aflevering og ikke en alibiløsning hvor han spiller den tilbage i banen. Jeg har ikke noget imod at Firmino prøver at sende en anden spiller igennem i dybden med en svær aflevering eller prøver en udfordring imod sin direkte modstander, når han får en god mulighed for det. Ofte har vores problem været at vi har trillet den for meget rundt og aldrig rigtigt er kommet videre.

Yderligere vil jeg påpege hans utroligt villige og hårde defensive arbejde og fremragende evner og ikke mindst intelligens i genpresset. Jeg synes at kunne huske flere godt momenter hvor specielt Firmino og Origi har forstyrret modstanderes bagerste kæde, og medført at deres opspil bliver febrilsk og ukontrolleret. Det var en af det absolut mest undervurderede indflydelser Suarez havde på vores hold, nemlig den konstante usikkerhed modstanderen havde på bolden når de trillede den rundt i bagerste led.

Også er det fedt at have den en spiller der stepper up og levere den her x-faktor når der er behov for den. Det er meget svært at både kvantificere og kvalificere, men hold da op hvor har Firmino lavet nogle yderst vigtige ting for vores sæson. Hans 2-0 mål i torsdag forandrer fuldstændig returkampen, og det er ikke første gang.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » søndag, 13. mar, 2016 19:10

Enig champen.

Jeg ville ønske, at Coutinho ville udfordre sin direkte modspiller mod målet noget mere. Eller prøve 2-3 mand den direkte vej mod målet.
Han flyver jo igennem op til flere spillere men altid sidelæns over banen, og jeg er sikker på, at vi vil få flere farlige frispark, straffespark og flere mål, hvis Coutinho blev mere direkte.
Det gør nemlig ikke noget, at de mister bolden helt deroppe ved modstanderens felt, og det giver faktisk en god mulighed for at generobre bolden i gode positioner med modstanderen ude af balance på vej frem.
Lallana søger også i de seneste kampe mere direkte mod mål, og det klæder i dén grad hans spil, det mangler Coutinho, der ofte stikker den i dybden med forkert adresse eller forsøger en afslutning - gerne 5-8 meter for langt ude ift. hans skudkraft.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af texy » onsdag, 21. sep, 2016 09:00

Jeg synes, at Firmino her efter sommerpausen har taget ENDNU et skridt fremad. Han er blevet fysisk stærkere og han er blevet bedre til at vurdere, hvornår han skal aflevere, og hvornår han forsøge noget selv. Jeg er dybt imponeret over Firmino i denne sæson.

Faktisk, kan jeg ikke længere kun identificere Coutinho som vores MVP. Firmino er lige så vigtig. Det samme er Mané. Og muligvis også Lallana - bare på en anden position.

Det er fantastisk at følge.
Kloppite

Besvar