09 - Roberto Firmino

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af LFC_20 » tirsdag, 21. jul, 2015 21:22


Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Belloni » onsdag, 22. jul, 2015 16:35

Der er et par billede på den officielle fra hans første dag på Melwood :)

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af RedRedRed » mandag, 10. aug, 2015 18:55

Jeg glæder mig til han kommer i gang for alvor. Hattrick i dag. :headbang:


Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af tue69 » fredag, 25. sep, 2015 09:37

And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af nikand » mandag, 28. sep, 2015 20:18

Ham Firmino der iflg stats på transfermarkt.de var 3 bedste spiller i Bundesligaen ham glæder jeg mig enormt til at se.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Pede » mandag, 28. sep, 2015 21:13

nikand skrev:Ham Firmino der iflg stats på transfermarkt.de var 3 bedste spiller i Bundesligaen ham glæder jeg mig enormt til at se.
Er du sikker på det er ham vi har købt?

Brugeravatar
McHelmer
Indlæg: 384
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 19:42
Geografisk sted: Nykøbing F
Alder: 61

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af McHelmer » mandag, 28. sep, 2015 21:24

:-D

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Jesper » tirsdag, 29. sep, 2015 07:27

Jeg synes der er super ærgerligt, at han har fået så dårlig start på Liverpool-karrieren. Han er gået lidt under radaren og nu med en skade, men ret beset bør og skal man forvente, at her er der en profil, der kan gå direkte ind på holdet og gøre en forskel. Ellers har transferkomiteen jo fejlet eklatant igen.
Det tror jeg nu ikke de har, for Firmino er i modsætning til Origi ikke en lottokupon, og i en hel del kampe, jeg selv har set ham i, så var min vurdering, at det var et scoop, at han kom til Liverpool.
Nu er jeg lidt spændt på, hvor hans rolle kan være. Firmino er helt klart bedst som klassisk 10er, men uden at have playmakerens funktion. Men den position sidder Coutinho tungt på, så får mig har vi her en udfordring af de store, der skal løses (integration af Firmino), men så har vi til gengæld et hold med langt mere kvalitet og X-faktor. Firmino i samspil med Coutinho og Sturridge, det lyder i mine øjne som noget god musik
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af nikand » tirsdag, 29. sep, 2015 09:09

@ Pede: er ikke sikker på at vi har købt den rigtige Firmino.
@ Jesper: ja sød musik når man tænker Sturridge, Cou, Firmino. Men selv sød musik kan være halvdårlig. Jeg er på ingen måde imponeret endnu. Der er selvfølgelig gode momenter med imponerende tekniske detaljer og blik for spillet samt et par gode forsøg.

Men hvilken rolle er Firmino tiltænkt? Kantangriber i 4-3-3 måske hængende angriber? Jeg er i tvivl og det er BR formegentlig også.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 29. sep, 2015 09:24

Forskellen på Firmino og Coutinho er, at Coutinho sagtens kan spille lidt mere tilbagetrukket (som centralt i en diamant) og med udgangspunkt på venstrekanten, mens Firmino er rendyrket 10'er, der indtilvidere er spillet fuldstændig ude af position på kanterne. Det var rigtig ærgerligt, at han blev skadet, for man kunne tydeligt se, hvor opsat han var mod Carlisle.

Et forslag til en opstilling mod et hold, hvor vi må forventes at skulle skabe kampen:

Mignolet
Clyne - Skrtel - Sakho - Moreno
Lucas
Henderson - Coutinho
Firmino
Ings - Sturridge

Hvis vi kan få inkorporeret nogle af de ting, der fungerede så godt i Suarez-sæsonen, så synes jeg sagtens, at man kan bruge den opstilling i langt de fleste kampe. Selvfølgelig er det store problem Moreno-Coutinho-siden, der ser svag ud defensivt, men jeg synes, Coutinho viste i den sæson, at han sagtens kunne håndtere defensive opgaver. Specielt husker jeg tilbage på Arsenal-kampen på Anfield, hvor Coutinho snedigt lukkede helt ned for Özil ved altid at have et øje på det rum, han befandt sig i og så skærme af for afleveringer i det område.

Det er selvfølgelig utopi at tro, at holdet kan fungere så fejlfrit som i den sæson, men om ikke andet så irriterer det mig grænseløst, at Rodgers ikke engang har nosser til at prøve det. Med de spillere manden har valgt at hente, så er det en af de eneste formation, hvor samtlige spillere bruges i en naturlig position. Jeg orker ikke flere 4-3-3, 4-2-3-1 og 3-4-1-2, men sidstnævnte må vi nok indfinde os med, indtil vi også begynder at tabe med den.
Liverpool Football Klopp

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Dieks » tirsdag, 29. sep, 2015 16:05

AndreasN skrev:
Et forslag til en opstilling mod et hold, hvor vi må forventes at skulle skabe kampen:

Mignolet
Clyne - Skrtel - Sakho - Moreno
Lucas
Henderson - Coutinho
Firmino
Ings - Sturridge

Hvis vi kan få inkorporeret nogle af de ting, der fungerede så godt i Suarez-sæsonen, så synes jeg sagtens, at man kan bruge den opstilling i langt de fleste kampe.Selvfølgelig er det store problem Moreno-Coutinho-siden, der ser svag ud defensivt, men jeg synes, Coutinho viste i den sæson, at han sagtens kunne håndtere defensive opgaver. Specielt husker jeg tilbage på Arsenal-kampen på Anfield, hvor Coutinho snedigt lukkede helt ned for Özil ved altid at have et øje på det rum, han befandt sig i og så skærme af for afleveringer i det område..
Så må Ings bare tage flere 60 m tilbage løb :P
Imponerende så stort løbepensum han har. Ikke mange angribere der er så meget rundt på banen i samtlige 90 min. Glæder mig til Henderson også kommer tilbage, så tror jeg der kan erobres mange bolde højt på modstanderens banehalvdel.
YNWA..!

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af nikand » tirsdag, 29. sep, 2015 22:47

Var Firmino også i Hoffenheim rendyrket 10er? Det er da sjældent at et hold idag har en rendyrket 10er. Det er nemlig nyt for mig. Jeg troede han var kantangriber eller hængende angriber med Kevin Volland som spids.
We need a new Fowler...

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af sjampen » tirsdag, 29. sep, 2015 22:49

nikand skrev:Var Firmino også i Hoffenheim rendyrket 10er? Det er da sjældent at et hold idag har en rendyrket 10er. Det er nemlig nyt for mig. Jeg troede han var kantangriber eller hængende angriber med Kevin Volland som spids.
I de sidste 2 sæsoner har han stort set udelukkende spillet offensiv midtbanespiller.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af AJ » onsdag, 30. sep, 2015 13:09

Ja, Firmino har spillet mest offensiv midt (men også angriber). Men det er efter min mening forkert at kalde ham en 10'er. Han er ikke en playmaker, men derimod en dybdeløber, der laver mål. Lidt ligesom Mkhitaryan spiller "10'er" for Dortmund.

Men det er helt rigtigt, at han heller ikke er kant. Jeg kunne godt tænke mig at se ham indgå på følgende vis:

5-3-2:

Clyne...Hendo...Milner...Moreno
...............Coutinho
.........Firmino...Sturridge

4-2-3-1:

.....Hendo...Milner
Ibe.....Firmino...Coutinho
.........Sturridge

Hvis han da overhovedet skal spille, for det har han indtil videre ikke overbevist om, at han skal.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 30. sep, 2015 19:04

Han skal helt sikkert have chancen, på en af sine favoritpositioner. Vi har for pokker da ikke smidt £29 mio. på en spiller for, at spille ham ude af position et par måneder og derefter vurdere ham for dårlig og bænke ham.

Er SÅ træt af, at vi ikke kan finde ud af at bruge vores spillere ordentligt. Tror sgu efterhånden vi kunne få Messi til at ligne en ganske ordinær spiller.

Besvar