22 - Simon Mignolet

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Hr.Winther
Indlæg: 10
Tilmeldt: søndag, 19. jan, 2014 19:32
Geografisk sted: 7500 Bronx
Alder: 38

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Hr.Winther » søndag, 19. jan, 2014 20:22

Hvis nu at vi var så heldige at Sakho, José Enrique og Dagger ikke var skadet. Og at BR rent faktisk vil stille et forsvar som hedder, Flanagan/Johnson i højresiden, Sakho og Dagger centralt og Enrique i venstre side. Ja så tror jeg altså ikke at Mignolet ville være udstillet sådan som han er. Netop fordi at det er svært for enhver keeper at præstere, når forsvaret sejler som det gør lige nu.
Jeg tror generelt at Mignolet i det lange løb viser sig at være en rigtig fornuftig "signing".
Der skal såmænd bare skabes lidt sikkerhed omkring ham, så kommer det :D
***Stolt Liverpool Supporter***
Form is temporary, class is permanent.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af RedRedRed » søndag, 19. jan, 2014 20:26

MKJ skrev:Det er chokerende, at kvaliteten af Mignolets præstationer er faldet så meget de seneste måneder. Jeg håber og tror på, at det er et selvtillidsproblem.
Det er jo afgørende for en målmand, at forsvaret foran ham hænger bare nogenlunde sammen. Gør det ikke det, er målmanden meget ofte prisgivet, eller tvunget til konstant at diske op med klasseredninger, hvilket der jo ikke er nogen målmand i verden der kan.
Fejler forsvaret, går der ekstra mange mål ind på målmanden. Det går selvfølgelig ud over selvtilliden, hvilket ikke gør situationen bedre.

Vi så det bl.a. også med Szescney ( :doh1: ) i en periode sidste sæson, hvor han var elendig og blev sat af holdet i en kort periode, også fordi Arsenals forsvar sejlede big time. I denne sæson er Arsenals forsvar blandt de bedste i ligaen, og målmanden gør det godt.

Jeg ser frem til at vores bedste forsvarsspillere vender tilbage fra skader, og der kommer styr på defensiven. Så er jeg også sikker på vi ser Mignolet tilbage på det niveau, vi så i starten af sæsonen hvor vi næsten ikke lukkede mål ind.

Edit: Nemlig Hr.Winther. ;)

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af mortenbak » søndag, 19. jan, 2014 23:35

Enig !

Ligenu får jeg flashbacks til dengang jeg var knægt og løb rundt på fodboldbanen med en kammerat.

Den ene var målmand den anden var angriber, der driblede sig igennem alle de fiktive forsvarere og afsluttede...vi var vel 12-13 år og håbefulde fodboldspillere.

Mignolets verden her 20 år senere er den samme, blot med verdensklasse fodboldspillere i angriberens rolle.

Lad os få styr på vores forsvar inden vi bedømmer Mignolet.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Thommo » mandag, 20. jan, 2014 00:11

RedRedRed skrev:
Det er jo afgørende for en målmand, at forsvaret foran ham hænger bare nogenlunde sammen. Gør det ikke det, er målmanden meget ofte prisgivet, eller tvunget til konstant at diske op med klasseredninger, hvilket der jo ikke er nogen målmand i verden der kan.
Fejler forsvaret, går der ekstra mange mål ind på målmanden. Det går selvfølgelig ud over selvtilliden, hvilket ikke gør situationen bedre.
Fuldstændig og totalt enig. Forsvaret er det dårligste siden Roy Evans tiden velsagtens(mener at kunne huske det ikke var godt, som nyudklækket LFC fan), ikke kvalitets mæssigt individuelt, men de fungerer bare ikke sammen, ser det ud til. At BR´s 1. valg i centerforsvaret er mit 5. valg efter Ilori, gør selvfølgelig at jeg derfor giver Skrtel en enorm skyld for det lort der foregår i forsvaret, og det falder selvfølgelig tilbage på manden med ansvaret. Ikke at jeg vil fyre BR, er giga fan af ham, men fatter ikke Skrtel er 1. valg. Men at give Mignolet skylden for ret meget, er ret langt ude i min verden. Men vi ser fodbold forskelligt, det er jeg helt med på. Så at jeg har Skrtel som 5. valg ser andre som langt ude, og fint med mig.

Han(Skretel) spillede okay igår, dvs. ingen straffe som jeg så det, men er det godt nok?Niks
Verden er smask fuld af hyklere....

grauballemanden
Indlæg: 220
Tilmeldt: lørdag, 11. dec, 2010 20:51
Geografisk sted: Odense
Alder: 54

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af grauballemanden » mandag, 20. jan, 2014 01:38

Som mange allerede har været inde på, tror jeg at Mignolet's dalende form/selvtillid, skyldes vores forsvars til tider temmelig usikre ageren. Tror også at det var en del af årsagen til, at Reina ikke stod så godt som vi var mange der forventede, især i sidste sæson. Jeg anser stadig både Reina og Mignolet som gode keepere. Dog synes jeg at Mignolet har lidt mere han skal arbejde med end Reina, men han er jo også noget yngre, så det skal nok komme. Men selv en god målmand skal altså ha' noget hjælp fra sit forsvar, og det kan man vist ikke sige at vores forsvar leverer pt. Desværre. Men når vi får mere styr på forsvaret, (det må meget gerne gå meget hurtigt) tror jeg på, at vi nok skal få nogle gode præstationer i målet igen. Uanset om det er Mignolet eller Reina :)
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af nrg » lørdag, 25. jan, 2014 19:25

Det jeg tror, at undrer mange, i hvert fald mig, er at nogle af de dyder, som Rodgers sætter pris på, er at målmanden skal være god med fødderne og sætte spillet hurtigt i gang. Ingen af delene synes jeg Mignolet er særlig god til. Ej heller at gå ud i feltet.

Han er hurtig på stregen, men det var Pepe også, samtidig med, at han ikke var bange for at bruge fødderne og sætte spillet i gang. Dermed ikke sagt, at Reina var på toppen, for det var han ikke, men jeg var alligevel mere tryg ved ham, end jeg på nuværende tidspunkt er for Mignolet.

Han skal selvfølgelig have sin chance, nu når vi har ham, men jeg håber han "Stepper Up", den kommende tid.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

kongrasmus
Indlæg: 229
Tilmeldt: lørdag, 06. jul, 2013 18:37

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af kongrasmus » tirsdag, 28. jan, 2014 20:35

Hvor er det dog rart, at både mølby og peter kjær har samme mening som mig ang. mignolet. Peter vil have en ny målmand for at supplere mignolet, mølby mener ikke han er god nok.
Don't worry be happy. YNWA!

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af TomViolence » tirsdag, 28. jan, 2014 20:45

kongrasmus skrev:Hvor er det dog rart, at både mølby og peter kjær har samme mening som mig ang. mignolet. Peter vil have en ny målmand for at supplere mignolet, mølby mener ikke han er god nok.
Ja, de var godt nok kritiske. :/ Det er også svært at sige noget til, når man ser alle de drops, Mignolet har lavet i løbet af de sidste par måneder... Puuuha. :(
Scouser by heart.

Siden 2009.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af thefugle » tirsdag, 28. jan, 2014 21:00

Altså jeg nægter at tro på Pepe Reina er en færdig målmand. Der var en årgang hvor han var suveræn for LFC, og jeg ville gerne se ham få en ny chance i LFC når han vender tilbage.

Hvordan går det ham i Napoli? Nogen der har fulgt dem?

Har altid været vild med ham, han er en ægte LFC mand.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

kongrasmus
Indlæg: 229
Tilmeldt: lørdag, 06. jul, 2013 18:37

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af kongrasmus » tirsdag, 28. jan, 2014 22:53

Han skal selvfølgelig roses for sit nye clean sheet! :)
Don't worry be happy. YNWA!

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 28. jan, 2014 22:59

TomViolence skrev:
kongrasmus skrev:Hvor er det dog rart, at både mølby og peter kjær har samme mening som mig ang. mignolet. Peter vil have en ny målmand for at supplere mignolet, mølby mener ikke han er god nok.
Ja, de var godt nok kritiske. :/ Det er også svært at sige noget til, når man ser alle de drops, Mignolet har lavet i løbet af de sidste par måneder... Puuuha. :(
Jeg syntes der er nogen af dem de viste som drops, der ikke er det. Men indlægget, hvor han tager den foran panden på Johnson og det skud lige på ham, hvor han sætter sig er rigtig skidte. Men de andre kunne gå ind på de fleste målmænd.

Og nu har han jo så også lige stået en fantastisk kamp

kongrasmus
Indlæg: 229
Tilmeldt: lørdag, 06. jul, 2013 18:37

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af kongrasmus » tirsdag, 28. jan, 2014 23:11

Bojangles skrev:
TomViolence skrev:
kongrasmus skrev:Hvor er det dog rart, at både mølby og peter kjær har samme mening som mig ang. mignolet. Peter vil have en ny målmand for at supplere mignolet, mølby mener ikke han er god nok.
Ja, de var godt nok kritiske. :/ Det er også svært at sige noget til, når man ser alle de drops, Mignolet har lavet i løbet af de sidste par måneder... Puuuha. :(
Jeg syntes der er nogen af dem de viste som drops, der ikke er det. Men indlægget, hvor han tager den foran panden på Johnson og det skud lige på ham, hvor han sætter sig er rigtig skidte. Men de andre kunne gå ind på de fleste målmænd.

Og nu har han jo så også lige stået en fantastisk kamp
Det fint nok du forsvar ham, og det ok med dit synspunkt. :)
Min vurdering fra tidl. indlæg, er på baggrund af alle kampene og ikke fra 1 kamp.
Jeg håber dette er vendepunktet for ham, og for liverpool. De får brug for en god målmand resten af sæsonen.
Don't worry be happy. YNWA!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Jesper » onsdag, 29. jan, 2014 08:32

Jeg synes at han skal have kæmpe ros for kampen igår. Den mentale styrke han kom med var vigtig, især fordi man har fornemmet at han tidligere var begyndt at tvivle på sig selv. Flot præstation!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Mads T. » onsdag, 29. jan, 2014 09:59

Jesper skrev:Jeg synes at han skal have kæmpe ros for kampen igår. Den mentale styrke han kom med var vigtig, især fordi man har fornemmet at han tidligere var begyndt at tvivle på sig selv. Flot præstation!
Helt enig. Det er alt for tidligt (men meget typisk herinde) allerede at afskrive Mignolet. Han har tidligere vist, at han er en klasse målmand og viser det igen i går. Håber hans lille downperiode er et overstået kapitel nu.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Alonso » onsdag, 29. jan, 2014 21:07

Men han skal stadig lade vær med at skubbe skuddene ud i feltet. Det kan ikke være nogen stor justering rent teknisk i redningen, der gør at bolden bevæger sig bag baglinjen, frem for at den bliver i spil. Kan give nogle giftige returbolde.

Besvar