Liverpool - Charlton (2006/07)

Her kan du finde inspiration til din rejse til Liverpool
nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Liverpool - Charlton (2006/07)

Indlæg af nrg » fredag, 01. jun, 2007 20:42

Da turen stadig er frisk i erindringen hos os, der var afsted og da det var årets sidste kamp på Anfield, tillader jeg mig endnu engang at poste rejsebeskrivelsen fra turen.

Rejsebeskrivelse – turen til Anfield.

For længe siden besluttede vi os til, at vi skulle til Liverpool for at se fodbold. Først var det Middlesbrough, vi skulle have set, men et enkelt ’kig’ i programmet fik os på andre tanker, for hvis Liverpool gik videre mod Barcelona i Champions League, ville kampen mod Middlesbrough blive flyttet og dermed ingen fodboldkamp.
I stedet blev øjnene rettet mod Charlton-kampen den 13. maj. Kampen ville oven i købet være den sidste i sæsonen. Hvad vi ikke kunne vide, var at vi fik to sidegevinster ved at vælge den kamp, men det vidste vi ikke på det tidspunkt. Den ene sidegevinst, kunne jeg personligt også godt havde undværet, nemlig Fowlers afsked, men når det skulle være, var det bare ekstra fedt at være der, for at sige farvel til ham. Den anden sidegevinst var, at vi fik mulighed for at tage afsked med spillerne, før de skulle af sted til Athen.
Ingen betænkningstid. Alle var enige om, at det var det vi gjorde. Rene (klemme) bestilte turen og ingen af os, kunne vente på, at vi skulle af sted. Vi – det er Rene(Klemme), Allan P., Martin(Svensker), Kathrine, Carsten(Rambo) og Niels(nrg).
Endelig kom dagen, hvor vi alle skulle af sted. Fredag den 11. maj. Vi skulle med lufthavnsbussen ved 8-tiden om morgenen. Tiden blev slået ihjel med en 3-4 morgenbajere. Så var den værste flyskræk da væk, for mit vedkommende. For Kathrine’s og mit vedkommende var det den første tur til Anfield og efter denne fantastiske tur, er det i hvert fald ikke den sidste. Efter en vellykket flyvetur fra Tirstrup til Stansted, var turen kommet til en laaaaang togtur op nordpå. Til gengæld var det startskuddet til et døgn med masser af pinlige episoder, til stor morskab for os selv og som senere vil blive beskrevet her i rejsebeskrivelsen.
At finde togbilletter til den rigtige pris er lidt af en jungle i England. Her fik vi for første gang et eksempel på, at vores logistikofficer (Klemme), ikke kunne stå for presset som kaptajn, så den selvudnævnte elitesoldat, Allan, havde en af sine få heldige hænder under denne tur og skaffede os billetter til den rigtige pris. Siddende i toget, skulle Kathrine pludselig på toilettet. Normalt giver den slags ting ikke problemer, men da hun kommer ud fra toilettet, kommer konduktørerne løbende, så hurtigt de overhovedet kunne og vi andre tænkte: ”Shit, det må have været en rigtig stinker”. Når man står inde på en af disse toiletter, er der 3 knapper, man kan trykke på. En, hvorpå der står ’open/close’, en der står ’lock’ på og den sidste står der ’alarm’ på. Om det var fordi hun havde tynd mave og var løbet tør for toiletpapir, skal jeg lade være usagt, men i hvert fald valgte hun at trykke på ’alarm’-knappen. Alarm betyder alarm og toget begyndte at bremse ned, men de kære ”togmænd” havde lugtet lunten. De vidste at der var uvidende danskere med toget, der muligvis havde lavet ulykker. Normalt koster den slags £ 200, men vi slap med et overbærende smil. Resten af turen forløb smertefrit og velankommet til Liverpool, var det på tide at indvie byen.
Efter lidt mad indtog vi byens pubber. Det endte hurtigt med, at Svensker blev svenskerstiv. Vi startede på karaoke-bar. De fleste af os synes egentlig at de sang godt, men Svensker begyndte at buhe af dem i stedet for. Så fik vi en sær fornemmelse af, at det var på tide at komme videre. På næste bar nåede vi at få et par omgange, før Svensker igen mente, at vi skulle videre. Han havde ’brokket’ sig lidt til en af bartenderne og det medførte, at han ikke ville give os flere drikkevarer. Ingen af os! Allan mente dog at han, som elitesoldat(den mindste, men til gengæld mest fulde, jeg har set), var i stand til at skaffe os drikkevarer. Han blev dog klogere og vi måtte igen videre. Denne gang til en irsk bar. Her fik vi lige det sidste vi kunne tåle den aften og Svensker måtte på det nærmeste bæres hjem.
Det var så tid at gå til køjs. Carsten og Kathrine, også kaldet Radio100FM, var gået tidligt i seng, så nu manglede der kun os andre fire. Svensker og Allan gik op til deres værelse, mens Klemme og jeg gik op på vores værelse, nr. 336, Allan (Det kommer vi til senere). Klemme og jeg lagde os i hver vores seng og snakkede lidt om dagens begivenheder og jeg fortalte til sidst, at jeg måske godt kunne snorke lidt om natten. Ingen, inklusiv mig selv, havde vel regnet med, at det var så voldsomt. Jeg vågnede midt om natten og skulle på toilettet, men da jeg åbnede døren, lå Klemme krøllet sammen på gulvet og sov. Så gik jeg uden at tænke mig om, ud på gangen for at lede efter et toilet, men der var ingen, så derfor måtte jeg gå fra 3. sal, ned i receptionen, for at gå på toilettet. Da jeg var færdig gik jeg hen mod døren igen, for at gå op til mit værelse, men damen i receptionen standsede mig og sagde, at næste gang jeg kom i receptionen for at gå på toilettet, ville det være rart, hvis jeg tog bukser på. Først der opdagede jeg, at jeg kun var iført t-shirt og underbukser. Fuld, flov og forlegen gik jeg op på værelset igen, lagde mig i min seng og sov videre. Senere vågnede jeg igen og skulle på toilettet og nu kendte jeg øvelsen, tog bukser på og ned i receptionen, men endnu en gang blev jeg standset, da jeg skulle op på værelset igen. En af de ansatte kom hen imod mig, og sagde, at næste gang jeg skulle benytte toilettet, ville det være rart, hvis jeg brugte herretoilettet. Endnu en gang måtte jeg gå med bøjet hoved i seng. For ikke at få disse oplevelser igen, vækkede jeg Klemme, da jeg kom op på værelset igen og sagde han skulle komme i seng. Han brokkede sig højlydt over min snorken, men kom dog i seng og resten af natten forløb vist nok stille og roligt.
Det gjorde næste morgen til gengæld ikke. Vi ringede til Svensker og Allan for at høre, om de var stået op og det var de. Vi aftalte, at de skulle komme hen på vores værelse, nr. 336 og så skulle vi følges ad ned til morgenmad. Som man ofte gør, når man er lidt kæk, som Allan, slår og sparker man lidt ekstra hårdt til døren, når man skal ind til nogen, man tror man kender. Døren blev forsigtigt åbnet, men Allan slog døren op, hev manden, der åbnede døren hen på sengen og skulle til at give ham et albuestød – for sjovt, da Svensker stille og roligt stod henne i døren og tørt konstaterede: ”Det er det forkerte værelse, Allan.” Først der gik det op for Allan, at manden han havde smidt på sengen, en vildtfremmed mand, var ligbleg i hovedet, mens hans værelseskammerat sad på den anden seng og havde øjne så store som tekopper. Allan rejste sig op, viftede med armene, mens han bakkede ud af værelset og sagde: ”Sorry, sorry, sorry.” Værelset viste sig at være nr. 334. Da de kom hen til os, bankede de stille og roligt på.
Lørdag var også dagen, hvor vi skulle have vores billetter og hvor vi skulle på rundvisning på Anfield, men før alt det, havde vi aftalt, at vi delte os lidt op, da Svensker og Allan ville have en tatovering, mens vi andre gerne ville se Beatles-museet. Beatles-museet ligger ude ved Albert Dock, og vi gik derud, men da vi kom derud, viste det sig at koste £10 at komme ind og det syntes vi var for dyrt, så vi besluttede os at vende om og trække ud mod Anfield, for at shoppe lidt, se The Albert og ellers gøre klar til rundvisningen. Vi fik lidt til ganen inde på The Albert og jeg fik købt cd’en: ”The Twelfth Man”. Derefter mødtes vi med Allan og Svensker og var klar til rundtur. De havde dog ikke fået nogen tatovering.
Carsten og Kathrine havde ikke fået billetter til rundvisning, så det var ”kun” Klemme, Allan, Svensker og jeg selv, der skulle ind. At få en rundvisning, er noget jeg varmt kan anbefale. Udover at se spillerindgangen, omklædningsrummene, indgangen til Anfield, hvor man ser det legendariske skilt: ”This is Anfield” og selvfølgelig selveste Anfield, hvor vi var nede og sidde på The Kop, fik vi også en masse anekdoter af en veloplagt rundviser. Det ville være synd at forsøge at genfortælle dem her, for pointerne og glimtet i øjet ville aldrig komme med, men som sagt. Prøv det næste gang i skal af sted, hvis I ikke allerede har gjort det. Efter rundvisningen, var vi på museet. Det er bestemt også slaraffenland for nostalgikere. Det kan jeg også varmt anbefale.
På vej hjem til hotellet, havde vi hver især nogle ærinder, der lige skulle afsluttes. Kathrine skulle ind i Liverpool-shoppen, inde i byen, for at få navn på sin trøje. Det vidste Dudek, så han stod og ventede på hende derinde, så de kunne få taget et billede sammen. Både Dudek og Kathrine var synligt stolte. Hjemme igen, var det tid til at få fat i billetterne og Klemme gik hen til receptionen, for at høre om de var kommet. Til vores store skræk var de endnu ikke kommet og panikken ramte endnu engang Klemme. Det viste sig at han havde glemt sit efternavn, hvilket jo kan ske i paniksituationer. Vi fik billetterne, men så opstod den næste lille udfordring. På billetterne stod der, at påklædningen skulle være ’smart casual – no jeans’. Ingen, udover Klemme og Kathrine, havde pæne bukser med. Vi andre fire havde kun cowboybukser med. Hvem pokker kunne da også vide, at det var sån’ lidt VIP-agtige billetter, vi havde fået. Spørgsmålene om hvad vi skulle gøre, var mange og svarene få. Vi blev enige om, at ringe til Jezzman, for at høre om det var noget, han havde hørt om før – det var det ikke, men han anbefalede dog, at vi tog pænt tøj på. Derefter foreslog han, at vi prøvede at kontakte Peter Schultz, for at høre ham. Han havde heller ikke før hørt om, at Travel2football solgte den slags billetter. Han foreslog det samme som Jezzman, nemlig at vi tog noget pænt tøj på og tog en kopi af billetten, til en anden gang. Carsten tændte totalt af. Han skulle fand’me ikke på Anfield i pæne bukser. Han ejede ikke sådan et par bukser og han kom aldrig til det. Det var åbenbart formildende omstændigheder, at han kunne låne Kathrines bukser. Dametøj er lige ham. Hvem sagde Drama Queen? Det viste sig heldigvis, at det kun var undertegnede, der manglede et par pæne bukser, så dem skulle jeg ud og købe om søndagen. Efter alle de oplevelser og indtryk, var alle lidt klatøjet og resten af lørdagen var mest præget af ’dagen-før-dagen’-stemning – for nogen af os, for da vi andre fire var gået til køjs, slog Svensker og Allan sig løs i Matthew Street til langt ud på natten. Allan havde gået og bildt alle ind, at han havde taget sin retarderede ven med i byen og at det var hans opgave, at passe på ham. Det er åbenbart den sidste nye scorereplik.
Dagen oprandt. Det vi alle havde glædet os til, nemlig kampen, nærmede sig, men først skulle jeg ud og have et par nye bukser. Der er heldigvis butikker, der har åbent om søndagen, men ikke så mange, som de andre dage, så jeg var lettere indebrændt, indtil jeg havde fået de bukser. Da jeg, med Kathrines hjælp, endelig fandt et par, overtog Klemme scenen. Han ville også have et par, så han skubbede mig væk, så han kunne komme ind i prøverummet før mig. Jeg fik dog mine bukser og humøret steg nogle grader. De platte og dårlige vittigheder stod igen i kø, for at komme ud af min mund.
Vi besluttede os, for at tage af sted i god tid, så vi tog af sted fra hotellet kl. 12.30. Vi var ved Anfield et kvarter senere og vi var inde på Hillsborough-museet, for at lægge penge til de efterladte. Derefter ville vi finde ”vores” indgang, så vi vidste hvor vi skulle gå ind. Mens vi var på vej derom, ankom Craig Bellamy. Carsten nåede at få et nærbillede af ham, før han hastigt gik videre. Vi fandt vores indgang og gik ind med det samme. Det viste sig, at alt det ’hurlumhej’ omkring tøjet, var skønne spildte kræfter. Mange havde jeans på og næsten alle havde deres fodboldtrøjer på, så da vi kom op i loungen, skiftede vi tøj. Jeg gik ind på toilettet, for at skifte min trøje og da jeg kom ud igen, sad Carsten og skreg af grin: ”Nu gik du fand’me ind på dametoilettet igen!!”, sagde han. Endnu en Drama Queen! Siddende i loungen, fik vi lidt øl, så vi kunne være klar til kamp og en lille halv time før kamp, gik vi ud på tilskuerpladserne, for at suge indtryk til os og for en debutant, er det svært at kapere. Det var stort. Meget stort. Kampen var, som alle ved ikke det helt store, men det var stemningen, selvom The Kop, ifølge de andre, vel ikke havde en af sine bedste dage, men for mig personligt, var det nu stadig en superoplevelse. Det er svært at sætte ord på. Man skal simpelthen være der. Som sagt, var det at sige farvel til Robbie Fowler helt specielt og følelsesladet, ligesom det, at spillerne efter kampen gik hele banen rundt, for at sige tak for denne sæson også var en stor oplevelse.
Efter kampen, havde vi aftalt at mødes med Peter Schultz ude foran Shankly-statuen. Da vi mødte ham, gik vi samlet flok ned til Cabage Hall, som er en pub, ca. 500 m væk fra Anfield. Ikke overraskende, regnede det, men da vi først kom derind, fik vi hurtigt varmen, da de våde varer kom inden for vesten. Nogle timer?? – senere, aftalte vi at tage hjem på hotellet, for at klæde om. Kathrine, Carsten og Klemme var faldet i snak med en af de lokale. Han hed Ian. Han var med os resten af dagen, så vi fik lidt sjove historier fra den virkelige verden. Vi sad på hotellet og varmede op, inden vi skulle videre. Svensker var gået kold, så det var resten af slænget + Ian der tog af sted. Jeg husker ikke helt rækkefølgen, men vi endte på The Cavern, hvor vi vist nok fik danset lidt. Til sidst var kræfterne sluppet op og vi tog en taxa hjem.
Næste dag, mandag, var rejse-hjem-dag. Vi var alle trætte og matte i koderne og det blev kun værre af, at rejsetiden med toget blev forlænget af et uheld. Det betød, at vi kun lige akkurat nåede flyveren. Til slut vil jeg gerne på egne vegne, have lov til at sige tak til mine fem rejsefæller, for en fantastisk tur og en dejlig oplevelse. Lad os gøre det om i næste sæson.

Håber I vil nyde læsningen, omend beskrivelsen er lidt lang.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

ChinGanMew

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af ChinGanMew » lørdag, 02. jun, 2007 09:03

Nice beskrivelse.
Hvor sad I henne på Anfield?

Kimu

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af Kimu » lørdag, 02. jun, 2007 15:52

Hejsa NRG!

Rigtig fed rejsebeskrivelse godt kryderet med nogen sjove historier fra turen af, en af de bedste jeg har læst. Helt heldig med toiletterne derover var du ikke :)

Jezzman

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af Jezzman » lørdag, 02. jun, 2007 16:15

Niels, kan i ikke krydre den med lidt billeder?

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af nrg » lørdag, 02. jun, 2007 16:33

@ ChinGanMew: Vi sad på 7. række på Centenary, helt nede i hjørnet op til Anfield Road enden.

@ Kimu: Mange tak. Nej, mine toiletbesøg kunne have haft et mere heldigt udfald. Til gengæld går jeg ikke i dametøj :mrgreen:

@ Jezzman: Det er Radio100FM, der har taget de fleste billeder, sammen med Kaptajn Klemme. Mit kamera var gået i stykker, så jeg skal lige høre, om de ikke kan smide nogle billeder ind.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af Hekkem » søndag, 03. jun, 2007 15:15

God rejsebeskrivelse

Det kunne være super at være med på sådan en tur, med jer Århus-rødder :P
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af Styf » søndag, 03. jun, 2007 19:55

Skal denne tråd ikke flyttes til det forum med rejsebeskrivelser?
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af nrg » søndag, 03. jun, 2007 20:30

Styf skrev:Skal denne tråd ikke flyttes til det forum med rejsebeskrivelser?
Jeg kan ikke gøre det. Jeg forsøgte.

@Hekkem: Det skulle være en fornøjelse, at ta' på tur med dig.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af Styf » søndag, 03. jun, 2007 22:18

nrg skrev:
Styf skrev:Skal denne tråd ikke flyttes til det forum med rejsebeskrivelser?
Jeg kan ikke gøre det. Jeg forsøgte.

@Hekkem: Det skulle være en fornøjelse, at ta' på tur med dig.
Det var også mest til Mugge. ;)
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af Hekkem » mandag, 04. jun, 2007 09:01

nrg skrev: @Hekkem: Det skulle være en fornøjelse, at ta' på tur med dig.
I er jo nogle herlige gutter, hvilket gjorde legende arrangementet super godt, selvom kampen ikke var den bedste.
Glæder mig til at se næste sæsons kampprogram, for at se hvilke mulige kampe det kan blive til. Muligvis den sidste hjemmekamp, kunne - for mig - være stort.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af nrg » mandag, 04. jun, 2007 09:18

Hekkem skrev:
nrg skrev: @Hekkem: Det skulle være en fornøjelse, at ta' på tur med dig.
I er jo nogle herlige gutter, hvilket gjorde legende arrangementet super godt, selvom kampen ikke var den bedste.
Glæder mig til at se næste sæsons kampprogram, for at se hvilke mulige kampe det kan blive til. Muligvis den sidste hjemmekamp, kunne - for mig - være stort.
Jamen, det er stort. Eller den ene gang jeg har prøvet det, var i hvert fald.

.....og hvis du kan huske hvordan Allan var, da han var løbet tør for ølbilletter til legendefesten, kan du regne ud, hvor bange den stakkels mand har været, da Allan "overfaldte" ham, fordi han ikke kan forskel på værelse 334 og 336 :mrgreen:
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af Hekkem » mandag, 04. jun, 2007 09:29

nrg skrev:
Hekkem skrev:
nrg skrev: @Hekkem: Det skulle være en fornøjelse, at ta' på tur med dig.
I er jo nogle herlige gutter, hvilket gjorde legende arrangementet super godt, selvom kampen ikke var den bedste.
Glæder mig til at se næste sæsons kampprogram, for at se hvilke mulige kampe det kan blive til. Muligvis den sidste hjemmekamp, kunne - for mig - være stort.
Jamen, det er stort. Eller den ene gang jeg har prøvet det, var i hvert fald.

.....og hvis du kan huske hvordan Allan var, da han var løbet tør for ølbilletter til legendefesten, kan du regne ud, hvor bange den stakkels mand har været, da Allan "overfaldte" ham, fordi han ikke kan forskel på værelse 334 og 336 :mrgreen:
Stakkels ham Allan overfaldte. Hæhæ, ja Allan er skam en herlig person, der ikke ligger fingerne imellem, hvis han føler sig forudrettet.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Rambo
Indlæg: 834
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:57
Geografisk sted: Aarhus N
Alder: 42

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af Rambo » tirsdag, 05. jun, 2007 22:47

jezzman skrev:Niels, kan i ikke krydre den med lidt billeder?

Kathrine har alle billederne liggende på hendes computer, så det er sgu op til hende.....
Wow nu kører det! nye ejere, ingen gæld! vi køber Dzeko og Mata til januar, Maicon, Müller og Lahm til sommer.

Så vinder vi CL og PL i 2012. alt det afgjort idag! woohoo!

Jezzman

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af Jezzman » onsdag, 06. jun, 2007 08:52

Rambo skrev:
jezzman skrev:Niels, kan i ikke krydre den med lidt billeder?

Kathrine har alle billederne liggende på hendes computer, så det er sgu op til hende.....
Nu må du lige stramme op Rambo.... du må få hende til at sende et par stykker til dig, så du kan uploade dem her... Nu ikke så doven :lol:

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Rejsebeskrivelse fra Liverpool - Charlton turen

Indlæg af nrg » mandag, 11. jun, 2007 11:29

jezzman skrev:
Rambo skrev:
jezzman skrev:Niels, kan i ikke krydre den med lidt billeder?

Kathrine har alle billederne liggende på hendes computer, så det er sgu op til hende.....
Nu må du lige stramme op Rambo.... du må få hende til at sende et par stykker til dig, så du kan uploade dem her... Nu ikke så doven :lol:
Jesper, tror du nogensinde vi ser nogle billeder fra ham Rambo. Hvis han er cremen af den danske ungdom, går landet en hård tid i møde :mrgreen: :mrgreen:
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Besvar