LFC-Spurs 5-8 okt. (2007/08)

Her kan du finde inspiration til din rejse til Liverpool
Besvar
Phil Neal

LFC-Spurs 5-8 okt. (2007/08)

Indlæg af Phil Neal » mandag, 15. okt, 2007 22:44

Klemme, Allan P., Niels ( nrg ) og jeg blev enige om at vi ville til Liverpool og se en kamp så tidligt på efteråret som muligt. Klemme som er ekspert i at finde Liverpool-relaterede ting på nettet, skrev forholdsvis hurtigt efter. At han havde booket os ind på Spurskampen d. 7/10. Og at vi i øvrigt skulle bo på hotel Premier Travel Inn i Vernon Street. Et udmærket sted hvor de havde resideret før. Så var det jo bare at vente.

Mit vækkeur ringede kl. 4.15 fredag d. 5 oktober. Nogen ville måske kalde det kl. lort. Men den slags gloser tager jeg ikke i min mund. 10. sek. efter ringede en irriterende frisk Niels og spurgte om jeg var vågen. Jo, det var jeg da. Op og i bad, skylle en kop kaffe ned og spise lidt morgenmad. Så var jeg klar. Vi havde været så heldige at Stine ( Fru Jezzmann ) gerne ville lufte Skodaen og tage en tur til Billund, med os 4 som passagerer.
Endnu engang, tak for det, søde Stine.

Vi ankom til Billund i god tid, så der var ingen der var specielt stressede. Men jeg blev en smule arrig i tolden, da vi skulle gennemlyses for ting der rasler. Vi blev bedt om tage vores bælter af. Lad gå med nøgler, punge, mobiler og andre ting som kan bippe. Men bæltet, desuden plejer jeg ikke at gøre det, uden også at tage bukserne af.
Vi fik en nordsøolie, en kop kaffe og en halv fad, også var klokken pludselig blevet så meget, at vi skulle gå ombord i flyet, i øvrigt en lille gnalling fra British Airways. ( vi brugte Ryan Air, som flyselskab ) Ingen problemer på turen derover, Palle, Ultra og nogle andre Liverpoolmennesker sad nogle sæder fra os, og der blev snakket lystigt.

VI satte vores ben i Manchester kl. 8.15 engelsk tid. Fik vores bagage, sagde farvel til de andre og tog en Taxa til Liverpool, 60 £, kostede det for de 45 minutter det tog. Lidt pebret, men chaufføren ville gerne have haft 76, så lidt sparede vi da ( tror jeg nok )

Da vi ankom til hotellet, fik vi at vide at vi først kunne få vores værelser kl. 14.00. Problemet var ikke større, end at vi skulle have 4 timer til at gå et eller andet sted i Liverpool. Vi gik ind i på en kombineret bar-restaurant, der lå tæt på Liverpoolshoppen. Og der gik ikke meget mere end 10 minutter før vi sad med vores første Guiness. Den ene tog den anden, og bortset fra et måltid der bestod af ægte engelsk morgenmad, var det 4 temmelig berusede herrer der gik i shoppen. Vi købte ikke noget, da vi ikke kunne fokusere rigtigt. Og endte med at tage os en kraftig morfar på hotellet. Undtagen Niels, som ikke rigtig kunne sove, men lå og sendte frække sms’er hjem til konen.

Fredag aften er der ikke så meget at sige om. Vi skulle møde Reina og nogle af hans makkere på Doctor Duncan. Meget hyggeligt drenge. Bagefter gik vi på en pub, hvor vi fik lidt at spise, de kørte med et tilbud der hedder ”A Beer and a Burger for 5 £”. Niels var blevet noget blodfattig, så det var OK at han fik noget spise. Bagefter, gik vi imod hotellet. Og kom forbi et sted, hvor vi nærmest blev nødet ind. Det var et par piger der hed Amanda og Sharon, der stod i baren. Allan havde lidt hovedpine, Amanda gik direkte hen og kyssede ham på panden. ” Så drenge nu er min hovedpine væk” erklærede den heldige mand med kækt smil. Det var nu løgn, Allan gik hjem 10 minutter efter. Niels, Klemme og jeg snakkede en del med de to piger. Også gik vi også hjem til hotellet, for at sove de retfærdiges søvn.




Lørdag var vi kulturelle, vi smuttede med Taxa ud til Melwood, vi var dog overhovedet ikke i nærheden af at være så heldige som Reina og Co. Godt gået drenge.
Så vi gik lidt skuffede ind mod byen, men kom dog forbi et par fodboldbaner ”The Bill Shankly Playing Fields” hvor der var et par kampe i gang, jeg tror det var juniorer og ynglinge. Der stod vi så og kiggede lidt bold, engelske drenge har det med at spille up and under, meget hårde tacklinger, hovedstød og næsten ingen frispark.
Vi fandt et hotel, med en bar, så vi fik en Guiness og nød det flotte vejr.
Så tog vi en bus til Albert Docks. Det viste sig dog at vi sagtens kunne være gået derned fra vores hotel, på 10 min. Dernede var der de sædvanlige turistfælder, souvenirbutikker, museer osv. Vi fik en meget lækker lasagne, fra et af de utallige spisesteder. Bagefter gik en tur, der er bygget en temmelig lang havnemole, meget flot.
Vi blev enige om at gå mod hotellet, og så stødte jeg ind i en helle, hvem placerer dog sådan en midt på vejen. Desværre var det lige foran en politibetjent, der spurgte mig om jeg havde forlagt min hvide stok, jeg sagde så til ham at jeg ledte efter min hund.
Vi så også et skilt, hvor der stod,” Humped Zebra Cross ”., det betyder vel noget i retning af ”fuldt optrukkede linier”. Vi snakkede lidt om hvad der ville ske, hvis der virkelig kom en halt zebra humpende, og hvad ville man vinde.

Efter vi nåede ind til midtbyen igen, tog Klemme og Allan på ”Witherspoon”, et sted hvor vi i øvrigt skulle møde Peter Schultz om aftenen. Niels og jeg gik på jagt efter en pladeshop hvor jeg skulle have en CD. Niels forlod mig, og anviste mig vejen til pubben. Men jeg kunne selvfølgelig ikke huske hvad den hed, så jeg gik hjem til hotellet og så lidt ( kedelig ) fjernsyn.
Vi spiste aftensmad på hotellet, der er sådan en ordning med at man får udleveret nogle spisebilletter, hvor man sparer 5 £ pr. mand. Så reelt var det meget billigt at spise på hotellet.
Om aftenen mødte vi så Peter på Witherspoon, han var i hyggeligt selskab med tre nordmænd og en fyr fra Danmark. Vi skiftede pub, og tog op til et sted der hed O’Neills.
Vi kom ind og fik købt øl. Så skete det….Ind kom et par bryster. Det var det mest perfekte sæt jeg nogen sinde har set. Pigen som bar dem var nu også meget sød. Hun lod Niels fotografere dem, og Allan kiggede lidt nærmere på dem. Niels mente ikke at Allans hoved skulle med på billederne, og skubbede lidt til Allan. Det skulle han ikke have gjort, Allan snerrede, og gav Niels en bule i buksen, dog ikke lige der hvor Niels kunne li’ det.
Så gik vi, Allan og Niels småskændtes, men blev dog snart gode venner igen. Allan gik dog i seng, så Niels og jeg sluttede af med et par Guiness på Flannagans Apple. En meget hyggelig bar, lige overfor Cavern Club.

Søndag var kampdag, der skete ikke noget specielt om søndagen, vi tog ind til Anfield ved 13 tiden. Gik lidt rundt og tog lidt billeder. Og sad på vores pladser et stykke tid før kampstart.
Der er blevet skrevet så meget om kampen, så det vil jeg ikke trætte jer med.

Efter kampen, var der totalt udsolgt hos os alle fire. Vi sagde pænt farvel til Palle og Ultra og tog retning direkte mod vores senge på hotellet.

Om mandagen, havde vi en aftale med chauffør om at køre os til Manchester, interessant i øvrigt at han kun tog 50 £, for at køre os.

Da vi kom ud til lufthavnen, og blev tjekket ind, var der en demonstration i gang ude i afgangshallen. 12 unge mennesker havde klistret sig sammen med paprør og gaffatape, og politiet stod og udskrev bøder en masse. Vi nåede dog vores fly, men først efter en længere bustur i lufthavnen. Hjemturen forløb glat, dog uden så meget larm og snak som på udturen. Forstå det, hvem der kan.

YNWA

Henrik ( Phil Neal )

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Rejsebeskrivelse Liverpool-Spurs 5-8 okt. 2007.

Indlæg af Styf » tirsdag, 16. okt, 2007 00:44

Fin rejsebeskrivelse. Man savner sgu at komme derover igen. :)
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Reina
Indlæg: 669
Tilmeldt: mandag, 11. jun, 2007 08:52
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Rejsebeskrivelse Liverpool-Spurs 5-8 okt. 2007.

Indlæg af Reina » tirsdag, 16. okt, 2007 08:43

Det gælder om at kende sin besøgstid min gode Phil!!! Rigtig god beskrivelse i øvrigt, men følg du med mig næste gang...
Jeg er arogant, men har intet at have det i.

Brugeravatar
Mikkel
Indlæg: 3076
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:35
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 51

Re: Rejsebeskrivelse Liverpool-Spurs 5-8 okt. 2007.

Indlæg af Mikkel » tirsdag, 16. okt, 2007 10:39

Phil Neal skrev:Ind kom et par bryster. Det var det mest perfekte sæt jeg nogen sinde har set. Pigen som bar dem var nu også meget sød. Hun lod Niels fotografere dem, og Allan kiggede lidt nærmere på dem. Niels mente ikke at Allans hoved skulle med på billederne, og skubbede lidt til Allan. Det skulle han ikke have gjort, Allan snerrede, og gav Niels en bule i buksen, dog ikke lige der hvor Niels kunne li’ det.
Så gik vi, Allan og Niels småskændtes, men blev dog snart gode venner igen.
Og jeg som troede, at nrg var en sindig og fornuftig jyde. Næh, en lummer slagsbroder, det er hvad, han er.
Just the fax ma'am. Just the fax.

Jezzman

Re: Rejsebeskrivelse Liverpool-Spurs 5-8 okt. 2007.

Indlæg af Jezzman » tirsdag, 16. okt, 2007 13:28

Vil det sige at Allan P, slet ikke fik overfaldet nogen denne gang :shock:

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Rejsebeskrivelse Liverpool-Spurs 5-8 okt. 2007.

Indlæg af nrg » tirsdag, 16. okt, 2007 14:52

Jezzman skrev:Vil det sige at Allan P, slet ikke fik overfaldet nogen denne gang :shock:
Jo mig, hvis det tæller :D

@ Mikkel: Jeg er sindig og fornuftig, dog ikke jyde. ;)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Ultra
Indlæg: 1192
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:45
Alder: 52

Re: Rejsebeskrivelse Liverpool-Spurs 5-8 okt. 2007.

Indlæg af Ultra » onsdag, 17. okt, 2007 14:37

God beskrivelse, hyggeligt at få hilst på jer...

Jezzman

Re: Rejsebeskrivelse Liverpool-Spurs 5-8 okt. 2007.

Indlæg af Jezzman » torsdag, 18. okt, 2007 10:19

nrg skrev:
Jezzman skrev:Vil det sige at Allan P, slet ikke fik overfaldet nogen denne gang :shock:
Jo mig, hvis det tæller :D

@ Mikkel: Jeg er sindig og fornuftig, dog ikke jyde. ;)
Skuffende Allan P ikke fik lavet endnu et legendarisk kvælergreb.... nu troede jeg lige der var blevet en tradition... Forhåbentlig har han ikke gemt det til lørdag :?

Phil Neal

Re: Rejsebeskrivelse Liverpool-Spurs 5-8 okt. 2007.

Indlæg af Phil Neal » fredag, 19. okt, 2007 12:16

Jezzman skrev:
nrg skrev:
Jezzman skrev:Vil det sige at Allan P, slet ikke fik overfaldet nogen denne gang :shock:
Jo mig, hvis det tæller :D

@ Mikkel: Jeg er sindig og fornuftig, dog ikke jyde. ;)
Skuffende Allan P ikke fik lavet endnu et legendarisk kvælergreb.... nu troede jeg lige der var blevet en tradition... Forhåbentlig har han ikke gemt det til lørdag :?
Jeg ved nu ikke, Allan tog kvælertag på flere flasker vodka...Så helt glemt tarvet har han jo ikke , trods alt...

Henrik ( Den falske Phil )

hansilivlykke

Re: Rejsebeskrivelse Liverpool-Spurs 5-8 okt. 2007.

Indlæg af hansilivlykke » fredag, 19. okt, 2007 16:38

Det lyder som en god tur I havde der drenge.

Phil Neal, man glemmer ikke en bars navn - skriv da bare at du var blevet pænt træt af de 3 andre (det kan alle da forstå, især mig som har mødt NRG og Allan ;) ) og ikke gad at være sammen med dem, så du bare smuttede hjem i sengen og "hyggede" dig alene

Luffe uk

Re: LFC-Spurs 5-8 okt. (2007/08)

Indlæg af Luffe uk » fredag, 08. feb, 2008 23:13

yep det var den lørdag palle over ske stanley.
men ellers lyder det til det har været en kanon tur

P.S var på anfield sidste lørdag til sunder kampen

Besvar